פסוריאזיס

עד 4% מכלל האוכלוסייה סובלים מפסוריאזיס, מחלת עור כרונית העשויה להופיע במקומות שונים בגוף.

תסמיני המחלה

המופע הקלאסי למחלת הפסוריאזיס הינו באזור המרפקים, הברכיים והאזורים האינטימיים. לאחר מכן לרוב משתלטת המחלה על עור הקרקפת וכשמדובר על פסוריאזיס בקרקפת בתחילה היא תופיע בשולי השיער, בגבול המצח, העורף ומאחורי האוזניים. לאחר זמן מה תוקפת המחלה את הקרקפת כולה ומביאה למצב בו הקרקפת הופכת רגישה למגע עד כדי דימום מסירוק קל.
מצב זה יוצרת הפרעה למנגנון צמיחת השיער ועלול אף לגרום לאיבוד שיער באזורים הפגועים.

מהם הגורמים למחלה?

פסוריאזיס היא מחלה אוטואימונית הנובעת מהפרעה במערכת החיסון, ובה הגוף תוקף את תאי העור. במרבית המקרים ישנו רקע גנטי להתפרצות המחלה, אך היא מחריפה כתוצאה מגורמים שונים, בהם מתח ולחץ, אלרגיות למזון, תזונה שומנית לקויה, צריכת אלכוהול, נטילת תרופות מסוימות, היגיינה לקויה ופציעות זיהומיות בעור.

האם ניתן לטפל בפסוריאזיס בקרקפת?

בהתאם למחלות אוטואימוניות, פסוריאזיס בקרקפת לא תמיד ניתן לצפות את המועד, העוצמה או משך התפרצות המחלה.
טיפול בבעיה חייב להיות טיפול רפואי - כדי להתייחס לבעיה המערכתית של מערכת החיסון - וטיפול מקומי וישיר לזקיקי השיער. התהליך חייב להתחיל באבחון מקיף. רק אבחון מיקרוסקופי מעמיק ותשאול רפואי מקיף לברור מקור ההשפעה יוכלו לבחון האם הטיפול יעזור ועד כמה.

לאחר בחינת ממצאי האבחון, נוכל להתאים טיפול ייעודי לריפוי עור הקרקפת והשיער בשילוב תכנית איזון ייחודית: תוספי מזון ותזונה נכונה ליצירת איזון מערכות הגוף התומכות.

לפסוריאזיס בקרקפת יש פתרון ויש טיפול

ב"מעבדות הייר קליניק" מצאו חולי פסוריאזיס רבים את הפתרון הנכון למחלה הטורדנית. אם אתם סובלים מפסוריאזיס בקרקפת פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע אודות הטיפול במחלה.

סבוריאה
אנדרוג'נטיק אלופציה (איבוד שיער גנטי)