שבועות- האם זהו החג האידיאלי לשערך?

שבועות תמיד נחשב מבין החגים האהובים, הזמן להניח לאוכל המורכב ולשקוע בגבינות הקלילות, פירות הקיץ והעוגות המתוקות... כמה נחמד ועדין וכמה מסוכן ומטעה.
בעוד שהקישים של היום והעוגות הנפלאות דורשות הכנה מרובת שלבים, הדברים שאנו אוכלים הינם רחוקים מלהיות קלילים או מרזים.

אבל יש גם יתרונות לחג השבועות, ואפילו מספר יתרונות בולטים לשערך ועל זה נשמח לספר.
חג השבועות נקרא גם חג הקציר- האם זה הזמן להסתפר? התשובה היא כן!
היפטרי מהקצוות היבשים המפוצלים העייפים. תקצרי את כל מה שמיותר ותתחדשי.
לאחר אביב קצר ולקראת הקיץ, תספורת הגונה תעשה פלאים למראה שערך ולחיוניותו.

ומדוע אנו אוכלים דברי חלב? לאחר קבלת התורה בני ישראל חזרו לביתם ורצו לאכול. אבל מפאת הזמן להכנת האוכל, הקושי והשבת כמובן הם פשוט אכלו מאכלי חלב, שאינם דורשים הכשרה מיוחדת.
רבות נאמר בשנים האחרונות לגבי הגבינות ומוצרי חלב, תנועות נגד מחאות ופרסומים סותרים.
אבל כפי שאנו כבר יודעים- הגוף ניזון מדברים רבים ואת מרביתם הוא צריך בכדי לשמור על איזון, ואף יודע לפרק ולעכל אותם. אז מלבד השומן המצוי במוצרי חלב והרגישויות לכאורה, מבין היתרונות ניתן לראות כי הסידן הוא הפופולרי והחשוב לגוף ובנוסף ישנם ויטמינים ומינרלים שונים המעשירים ומחזקים את שערנו לכדי מראה בריא ושופע.

שם נוסף לחג זה הוא "חג הביכורים" בו מהללים ומברכים את שפע פירות ארצנו ומעבר לה.
רוצים שיער בריא, שופע ומלא ברק? איכלו את הפירות שמספקים סידן, מגנזיום, נחושת, אבץ, ברזל, ויטמין C, ויטמין A וקרוטנים.
מעוניינים לדעת מיהם אותם פירות? בבקשה ...

תפוז- קלאסיקה ישראלית, עשיר בויטמין C המשמש כאנטי אוקסידנט, תורם לייצור קולגן ולספיגה של ויטמין Aו- E שגם מצויינים לשיער...
תפוח- על פי הפתגם האנגלי הגורס כי ראוי לאכול תפוח ביום בכדי להמנע מפגישה עם הרופא. נותן דרבון עצום לצמיחת השיער, בעל סיבים תזונתיים טובים, ויטמינים כמו ביוטין ואנטי אוקסידנטים משמרים.
תות- הפרי האצילי, מכיל את המינרל סיליקה הידוע כנוגד נשירה ומחזק רקמות, בעל ויטמין Bו- C לחיזוק צמיחת השיער.
בננה – פצצת אנרגיה צהובה. טוב לדיאטה מאוזנת ולעיכול, נותן אנרגיה ומכיל אשלגן מגנזיום ואפילו ויטמין A שחיוני לייצור של בלוטות השומן בקרקפת – המספקים לשיער את הלחות הטבעית שלו.
אבוקדו- כן הוא נחשב פרי. מבין המובילים בתרומתו לשיער, לא במקרה יצאו מסכות בדמותו לשוק התכשירים. מכיל ויטמין B, C , E ועוד חברים כמו האבץ החשוב עד מאוד, מעבה את כלי הדם המזינים את שורשי השיער בכדי להגדיל את אספקת החמצן לשגשוג וצמיחה בריאה.
ענבים - רבות נאמר בדמותם, מכילים ויטמינים מינרלים אנטי אוקסידנטים, מים בריכוז גבוה ועוד הרבה דברים טובים. כיום תכשירים לשיער מכילים זרעי ענבים לטיפול בבעיות שונות.
אפרסק – פרי הקיץ האהוב, מכיל ביוטין שכיום כבר קיבל את הכינוי "סטרואיד שיער טבעי" עקב סגולותיו, ואף תורם לניקיון עור הקרקפת.
לימון- אמנם אחרון אך תמיד מוסיף המון- להפחתת הגרד והקשקשת, ואת זה בוודאי לא ידעתם!

נקודה להבהרה, אין ספק כי טעים וכיף לנו בחג השבועות וכי יש תרומה מצוינת לכל המאכלים, אך עם זאת חשוב להבין כי המידתיות הינה חשובה ואין להפריז באף דבר.
המחקרים הרבים שכבר נעשו בתחום בריאות השיער וער הקרקפת, כמובן הוכיחו כי אין תחליף לטיפול המקומי הישיר עם תכשירים לזקיקי השיער בכדי לקבל תוצאה משמעותית.
ועדיין, ויטמינים מינרלים וחומצות אמינו שונות בזקיק השערה ובעור הקרקפת הנספגים בתזונה מאפשרים לנו לתת את התמיכה המשלימה למראה השיער, חוזקו וצמיחתו.
ובמידה והנך סובלת מבעיה או משינוי בשיערך, גשי לטריקולוג - מומחה באבחון בעיות עור הקרקפת והשיער, לבדיקה מקצועית וקבלת הנחיות מדויקות לטיפול,

לסיכום,
נבלה את החג הקרוב עם מאכלים מזינים ונפלאים
ושיהיה חג שמח לכולם!

תוספי תזונה לשיער? ויטה הייר מועשר בויטמין D